Скрытый клинок будет (а кто бы сомневался, это обязательное снаряжение даже для современных ассасинов)
Будут загадки, наподобие Истины во 2й части (разрабы то из 2й части перешли)
Это точно заключительная часть истории Дезмонда
Коннор не совсем такой как Альтаир или Эцио, его главные побуждения это желание социальной справедливости для всех и борьба против тирании
Платформенные уровни останутся
Тауэр дефенс из Ревелейшнс признан неудачным опытом и его не будет
Немного изменена система синхронизации (теперь будут чекпоинты при выполнении условий синхронизации) плюс на синхронизации будет построена некая система опыта и роста в развитии
Система "уровня разыскиваемости" героя будет переработана, возможно что-то вроде зон с более повышенным уровнем внимания или пониженным
Новая система быстрого перемещения
Изменения в управлении в бою, так как герой изначально носит оружие в каждой руке, то на каждую руку повешена отдельная кнопка
Можно делать двойной контрудар и убийство прямо в бою
Автоматический захват целей в бою
Отдельная кнопка для дополнительно вооружения (например однозарядный пистолет)
Специальные движения (например захват противника и использование его как живого щита при ружейном обстреле героя)
Герой не останавливается для убийства как раньше, но делает всё в движении и практически на лету, признак хорошей игры это то, что герой может дойти до цели сквозь строй солдат не замедлившись и без остановок
Время действия 1753-1783
Будет меняться время года
С течением времени будет изменяться обстановка, например через несколько лет после битвы там останутся следы от того, что произошло
Благодаря обновленному движку, мы будем управлять Коннором и среди оживлённых битв
Упор в сюжетном плане будет сделан на то, что и тамплиеры и ассасины неоднозначные и в чём то похожие стороны, с одинаковой целью сделать мир лучше, но выбравших слишком разные способы для этого (весьма злодейские Борджиа из истории Эцио могли немного порушить эту концепцию, в истории вселенной сами тамплиеры называют период Ренессанса "тёмным временем ордена", так как Борджиа в руководстве были слишком властолюбивы и жестоки)
Система гильдий уничтожена, будет введена новая система помощников
Будут рандомные встречи с членами неких сообществ, которые будут предлагать присоединиться к ним (в пример дано, что Коннор охотится на оленей с луком, вдруг подходит человек, который восхищается его мастерство и предлагает вступить в их "клуб" стрелков)
При охоте на цену шкуры будет влиять то, как она была убита, чем меньший урон был причинён, тем больше цена
Закинул сейвы с активированными ДЛС, переименовал свой сейв из 1 в 2, тоже закинул. Итог игра продолжается с того момента где я остановился, 7 последовательность... но ДЛС так и не появились. Версия игры из шапки, кряк Uplay. Короче такая же проблема как и у ultrabombeybox, не могу активировать ДЛС.
Location: Sequence Mission - "A DEADLY PERFORMANCE" - Mission result screen could show an incorrect sync reward Mission - "A DEADLY PERFORMANCE" - Players could be stuck in the opera if they backtracked in a certain way after killing the target. Mission - "INFILTRATING SOUTHGATE" - Target would not be spawned if the player failed to perform a meat shield during the firing line tutorial Mission - "INFILTRATING SOUTHGATE" - Fixed multiple bugs where the guard on the boat could walk in circles, stay stuck or jump on the railing. Mission - "JOHNSON'S ERRAND" - Fixed floating muskets after a cinematic. Mission - "JOHNSON'S ERRAND" - Moved HUD icon on the explosive barrel on the ground instead of above the cart, because that's what the player needs to shoot. Mission - "JOHNSON'S ERRAND" - prevent the player from using hide spots during part the mission to avoid a possible mission break. Mission - "THE SOLDIER" - Fixed a missing audio line. Mission - "THE SURGEON" - Fixed a bug where the eavesdropping tutorial couldn't be completed if the mission was restarted. Mission - "THE SURGEON" - Fixed NPC not reacting to the player's presence during the steal tutorial. Mission - "THE SURGEON" - Fixed optional objectives that could fail too easily. Mission - "WELCOME TO BOSTON"- When replaying the mission, when asked to buy a sword and pistol, those items would already be purchased. Mission - "WELCOME TO BOSTON" - Fixed Possible mission break if the player shoots the horse he's supposed to ride. Mission - "UNCONVINCED" - Fixed a bug where the player could enter the tavern too early and break the mission. Mission - "UNCONVINCED" - Blocked accidental blending during the tavern fight, which could break the mission. Mission - "FEATHERS AND TREES" - Fixed a bug where the optional objective "Do not touch the ground" could fail too easily. Mission - "HUNTING LESSONS" - Fixed the issue where the bear could flee and eventually freeze. Mission - "A BOORISH MAN" - After the mission, the candelabra would display an interaction effect while the secret door to the basement was already opened. Mission - "RIVER RESCUE" - Blocked the player from diving in the river too early which could break the mission. Mission - "STOP THE PRESSES" - Cinematic could sometimes not trigger, breaking the mission. Mission - "THE HARD WAY" - Fixed the optional objective "Do not take any damage" that would fail if the player hits rocks even if it doesn't deal damage to the ship Mission - "ON JOHNSON'S TRAIL" - Fixed issue where Chapheau could become inactive if the player dragged the fight far from where it started. Mission - "THE ANGRY CHEF" - Fixed issue where the "limit health loss" optional objective would wrongly fail if the player reloads a checkpoint or dies. Also fix the displayed limit to 33% as that's what's actually used. Mission - "THE ANGRY CHEF" - fixed missing butcher hatchet during cinematic if blood option is turned off Mission - "BRIDEWELL PRISON" - Closed the cell doors while being escorted to prevent the player from getting stuck in them Mission - "BRIDEWELL PRISON" - fixed voices becoming muffled mid-eavesdropping Mission - "SOMETHING ON THE SIDE" - Fixed missing ocean during the chase Mission - "SOMETHING ON THE SIDE" - Made the chase part easier Mission - "A BITTER END" - Fixed a camera glitch if the player reloads last checkpoint during a certain cinematic Mission - "A BITTER END" - Fixed a glitch that could happen if the player restarted the mission during a specific cinematic Mission - "FATHER AND SON" - Fixed a bug where the guard you're supposed to kill would not reappear if the player starts fighting him and then runs away. Mission - "FATHER AND SON'' - The mission could not be completed if the guard the player kills the target he's supposed to steal using a stealth kill from bench or a rope-dart hanging move. Mission - "MISSING SUPPLIES" - Disabled a patrol that would almost guarantee failing the mission if they detected and started fighting Haytham Mission - "ALTERNATE METHODS" - Made the chase section easier Mission - "BROKEN TRUST" - fixed a bug where the player could be stuck on a horse if he exited and re-entered the Animus at a specific moment Mission - "LEE'S LAST STAND" - removed a destructible barrel that could cause problems if used as part of a contextual counter-attack. Mission - "CHASING LEE'' - Adjusted difficulty on the Charles Lee chase Mission - "LAID TO REST" - Fixed a bug where the mission could be failed if redcoats start fighting the mission targets
Location: Side Quest - BOSTON BRAWLERS - Mission "PETER BUNYON", prevent the player from hiding, which would break the mission - BOSTON BRAWLERS - Mission "THE TOURNAMENT", fixed a bug where the player could blend with spectators and break the mission - BOSTON BRAWLERS - Prevent using anything else than the fists during all fistfights - Boston Liberation Missions, North District - fixed an issue where some events would not complete properly if the player used an assassin recruit to kill the target. - COLLECTIBLES - fixed some chests that were not properly aligned when lock picking - COLLECTIBLES - removed the glow effect from chests during lock picking - COURIER MISSIONS - fixed a bug where mission update popup messages could be missing or wrong when delivering letters - FORT ST-MATHIEU - fixed a bug where the player could respawn inside the fort's reset zone, which could break the fort's logic - FRONTIERSMEN - Challenge 3, fixed a bug where objective "visit every tavern" would complete after visiting only 1 tavern - FRONTIERSMEN - mission "MONSTER OF THE SEA", fixed a bug where sometimes eavesdroppings could not be completed - HUNTING SOCIETY - mission "THE MAN-EATER", fixed a bug where the smaller locate zone would disappear if the player scans all clues outside of it - HUNTING SOCIETY - mission "THE PATRIARCH", fixed a where the search zone could disappear from the map after interacting with the 1st clue - New York Liberation Missions - mission "PROTECT THE CLINIC", fixed the mission not failing if the player goes too far from the area to protect. - New York Liberation Missions - West District, fixed a bug where the NPCs guarding the infected blankets could sometimes not be there.
Location: Boston - Removed map icon on the door of Molyneux Tavern in Boston, until it is required by a specific mission
Location: DLC - Fixed a bug where the wrong language could be selected even if the proper language DLC is installed
Location: Epilogue - Animus Synching tutorial, forced subtitles on off-camera voice, so that the player doesn't think the game is frozen
Location: Frontier - Fixed a bug where players could respawn and desync immediately in a loop if he died in the Valley Forge region before unlocked. Also patches players which savegame are already stuck - Fixed a bug where the player could respawn under the ground in a loop, in two different places - Plugged a hole in the ground where players could fall through the map
Location: Global - A text message is now visible on-screen at all times while a skippable cinematic is playing - Added a failsafe to the animals navigation, to prevent them from getting stuck - After the end credits, put the hood back up when not in Homestead - Disabled special attacks with heavy weapons on animals - Fixed a bug where the player could not equip a color change on the normal outfit from a shop if they are currently wearing a special outfit. - Fixed a bug where the player could not finish enemies on ground if they were thrown in deep snow - Fixed a bug where there wouldn't be any reticle when precision aiming if the SSI option was turned off - Fixed a few rare bugs where the player could fall through the map while swimming or diving - Fixed various rare crashes - Greatly reduced the probability of animals to get stuck inside an object
Location: Homestead - Fixed a rare bug where the Homestead upgrade progress could be lost after fast-travelling to the homestead - Mission "BOWLS BEGINNER" - Removed possibility to quit the bowls game after a reload, which would fail the mission. - Mission "CUTTING TIES", fixed a bug where the NPC could react to fights or dead bodies and flee away, breaking the mission - Mission "NORRIS GOES COURTING", fixed a bug where Norris would not reappear if the player goes too far from him. - Mission "THE PROPER TOOLS", fixed multiple glitches where the Quest Log could become inconsistent - Mission "THE WEDDING", fixed a missing audio line - Mission "THOUSAND-POUND IDEA", fixed a bug where NPCs required for the mission could disappear and break the mission - Mission "TOOLS OF THE TRADE", fixed mission not failing if Lance falls in the water - Mission "WHITE TROPHY", make the cougar immune to explosions to prevent a possible mission break - Side-quest "ENCYCLOPEDIA OF THE COMMON MAN", fixed a bug where the quest could sometimes not be completed
Location: Menus - Added a wait message for some cases where the game could appear frozen if some servers are unresponsive - Animus Database, fixed updates of Kaniehtí:io entry that would be unlocked too early and spoil the fact that... [censored] - Fixed a bug where the player's friends' Uplay wall would get spammed by previously completed missions and sequences when the player reloads his game - Fixed leaderboards ranking the player as #1 when he's actually alone on it - Homestead mission icons are now displayed on the map when selecting the "Missions" filter - Present pause menu, fixed a possible glitch if the player enters the controls section and leaves it very fast
PS: просьба к тем, у кого активированная лицензия Delux или Ultimate, скиньте папку Ubisoft по пути C:\Program Files (x86)\Ubisoft желательно на rghost, так легче скачать чем с народа...ссылку в ЛС
У кого лицуха делюкс, у вас есть Капитан «Орла», Колониальный ассасин, а то у меня ток миссии "Потерянные руины майя" да "Незримая война", а остального чет не вижу?
Прошел Как всегда круто, что что, а ассасина юбики делать умеют, неожиданные повороты событий, предпосылки для следующих частей (конвеер, но хороший конвеер), интересно очень что будет дальше, тк концовка мутная... 9 из 10
Добавлено (27.11.2012, 14:11) --------------------------------------------- Destor, твои сохранки загрузились только на оригинальном ексешнике 1,01, не на бенедикте (там поврежденный файл писало). И у тебя названия сохранения Desmond, а у меня свое, может у тех у кого не пашут ДЛС тоже сохранения не Desmond называются?
Добавлено (27.11.2012, 14:23) --------------------------------------------- ultrabombeybox, у меня версия игры ультиматум пиратка гряк стим006, название папки 54 (делюх)и 103(стандарная)
Добавлено (27.11.2012, 14:25) --------------------------------------------- ultrabombeybox, ну в выложеном изначально сейфе с длц там тоже не Desmond а както по другому
Фух, получилось активировать. сделал так - забэкапил свои сейвы (юплей), скачал это http://rghost.ru/41814404, всё скачанное заменил, переименовал забэкапленный 2.save в 1.save, закинул его с заменой и всё на карте появилось
ultrabombeybox, ну если я ставлю на 1.save длц пропадают если на 2.save они открыты
Добавлено (27.11.2012, 15:51) --------------------------------------------- Cloud1983, не помниш людей которые сейфы с лицензии кидали мне бы ихнюю версию игры со скаченым конентом) то я понял как с лицензии активировать длц а надо скачать конент с уплая)
Destor, не помогла мне перекачка игры.. все сделал так как ты мне написал, сохранение загрузило, но ДЛС в нем нет.. слушай, будь добр, загрузи мое сохранение http://rghost.ru/41843416 вместо с твоими ДЛС, и скажи появятся ли ДЛС? Если нет - значит видимо сейв битый, если да, то выложи опять архив уже с моим сохранением, может там изменилось че..
ultrabombeybox, попробуй запустить сначало Uplay.exe...когда юплей запустится, увидишь иконку ассассина, жми на нее и затем жми кнопку "играть"...не запускай игру напрямую через AC3SP.exe!
я полностью игру пока еще не прошел, не знаю что будет дальше. Но вам не показалось, что Конор слабоват по сравнению с другими ассасинами (Альтаир и Эцио)?
skinflint, пошутил чтоли? Коннор ничем не уступает Альтаиру и Эцио...умеет делать все тоже самое, что и они, только + по деревьям скакать и комбинации приемов больше...
Cloud1983, у ultrabombeybox, сейфы хоть и юплейные но игра невидит он скинул др сейфы которые у него не запустились у меня запустились тут дело в другом хеш версии игр не совпадает
Добавлено (27.11.2012, 17:52) --------------------------------------------- writie777, ну хз, хотя я щас свой в 1 а с длц в 2 переменовал длц всераовно видны
h2o, особняк - это дом, где Коннор будет жить, хранить оружие, одежду и т.д.
Добавлено (27.11.2012, 17:55) --------------------------------------------- Destor, фиг с ним, не слушает парень и спорит...если запустить сначало Uplay.exe, а затем игру или сразу игру напрямую через AC3SP.exe - то разница будет...